Thursday, November 29, 2012

Genap sebulan .

Assalamualaikum
Genap sebulan arwah ayah pergi tinggalkan kami
Pejam celik pejam celik dah nak msuk 40hari
Sungguh kalau teringat balik memang bergenang air mata ni
Kehilangan org tersayang la katakan
Tapi aku pikir positif
Memang tu dah ajal arwah ayah aku
Tak kira la dia sakit pun
Kalau time tu dia sihat dia baring atas katil pun boleh meninggal jugak kan
Susah sangat nak tenangkan mak aku bila dia dah start menangis
Sedih pun ada
Sebak pun ada
Tapi aku kena la tunjuk kuat
Kang aku nangis dia lagi lah
Apa yang aku mampu buat peluk dan pujuk dan bagi kata2 semangat
Selalu mak nangis malam la bila nak tidur
Sekarang pun dah lama aku tak tidur bilik sendiri sejak arwah meninggal
Mesti nak tidur dengan mak aku
Kadang2 tu teringat jugak dekat arwah ayah
Ingat kenangan kami berdua
Betul la sbelum seseorang nak meninggal tu pasti ada tanda2 dia
Next post la aku update apa tanda2 arwah ayah aku sebelum dia meninggal
Ramai orang ingat mak ayah aku dah bercerai
Even cikgu2 pun tanya
Padahal tak
Arwah ayah aku memang jarang ada dekat rumah
Sebab kerja dkt offshore pelantar minyak
Kalau cuti pun dalam 2 minggu
3 minggu paling lama
Then kena naik balik
Tu selalu pergi bercuti mana2 kami berlima je
Tanpa arwah ayah aku
Dan memang dah biasa dah pun
Haihh
Rindunya lah dekat arwah ayah
Dulu dekat sekolah kalau ada plot pasal cuba bayangkan bila anda balik rumah
Mak ayah dah baring terbujur kaku blablabla semua tu kan
Aku takde r feeling sgt nangis nya
Sekarang baru tahu rasa di hati tu mcm mana
Aku bukan jenis menangis depan orang
Jarang sangat2
Waktu kakak aku nikah je aku nangis tak dpt tahan
Dah nangis dpan Tirah
Sebab aku tgk Bobo adik lelaki aku yang jadi wali
Bukan arwah ayah aku
Sedih sangat
:)
Update kemudian 
Byee

No comments:

Post a Comment