Monday, October 29, 2012

Ujian Allah S.W.T

Assalamualaikum
Lama nya x update blog
Banyak sangat benda nak ceritaa
Tapi aku pendekkan lah yea
Sekadar nak bagitahu semua
Ayah aku dah meninggal dunia pada 22/10/12 yang lalu
Sunnguh xsangka
Sungguh mengejut
Tapi ajal maut di tangan Tuhan kan
Dah takdir mcm tu
Ujian buat aku jugak seminggu sebelum SPM
Ceritanya macam nie sabtu tu 20/10 ayah aku dimasukkan ke hosp kemaman
Ayah aku kerja di offshore tgh laut tuh kat Kerteh
Ayah aku memang ada sakit kncing manis
Waktu dy cuti seminggu sebelum naik ke laut pun mmg dah sakit2
Mcm xlarat mcm tu la
Dlm masa seminggu tu pun banyak sangat benda pelik yg berlaku kat ayah aku
Benda yg xpernah2 dia buat,dia buat
Haihh
Then malam sabtu tu masuk hospital kemaman ,wad ICU
Mmg xsedar dah
Esoknya hari ahad mak aku mintak transfer ke Kuantan sebab senang sikit nak jaga
So dar Kemaman hantar le ke KMC ,Kuantan Medical Centre
Pun wad ICU jugak
Doktor cakap saja bagi ubat mengkomakan ayah aku 
Kalau ayah aku sedar dia aka meracau2 so xbagus utk dia
Bagusnya bagi xsedar
Katanya laa
Aku jaga dari tghari tu sampai ke malam berkampung kat ICU KMC tu
Dengan family aku la
Time tu ramai la kwn2 mak aku datang melawat kasi sokongan
Doktor cakap keadaan ayah aku dah stabil
Boleh masuk ke wad biasa
Tapi mmg ajal ayah aku pada Isnin tu
Sama birthday dgn adik lelaki aku,Bobo
Dugaan2
Doktor kat Kemaman ad cakap darah ayah aku dh kena jangkitan kuman
Tp doktor kat KMC xcakap pape lak pasal tu
Stabil katanya
Tu yang mak aku terkilan sangat2
Pagi isnin tu mcm biasa aku pergi sekolah
Drive la keta mcm biasa
Dlm kol 10 mcm tu ad kwn mak aku dtg ambik
Suruh pergi KMC terus
Aku dh berdebar2 tapi mmg time tu aku xpikir ayah aku kenapa
Aku pikir oh dah sedar la nie ke tenat ke apa
Tak terpikir langsung meninggal ke apa
Sampai KMC depan wad icu ambik ramainya kwn2 mak aku
Aku pikir melawat ke apa takpe lah
Masuk2 tgk ayah dah terbaring kaku tak bergerak
Meninggal dah 
Menangis bagai nak rak
Sedih sangat2 Tuhan je yang tahu
Tapi aku kuat semangat
Ambik air sembahyang terus bacakan yassin
Tapi time baca tu mmg teresak esak gila la
Dgn mak aku tak henti2 nangis
Ya Allah dugaan betul
Tak sempat aku nak mintak maaf ke apa sebab mmg ayah dah koma 2 hari masuk icu tu
Tak sangka sangat2
Bobo yang ada waktu ayah tenat
Bobo yang jaga semalaman temankan ayah aku
Dia pun sedih jugak sebab waktu birthday dia tu
Haihh
Aku redha ayah aku pergi dari dia sakit menderita mcm tu
Sempat la angah baca Al Quran utk ayah kan malam tu 
:)
Alfatihah
Semoga roh arwah ayah tenang dan dicucuri rahmatNya
Angah akan sentiasa mendoakan ayah 
Angah akan sentiasa merindui ayah dan menyayangi ayah
 Raya terakhir bersama arwah ayah :)
01/01/1965 hingga 22/10/2012
:)
Oh ya,doakan saya boleh menjawab SPM yea pada 5/11 hingga 6/12 nie
Doakan saya dapat kekuatan dan semangat utk belajar
Amin

1 comment:

  1. ya Allah sedihnya rasa. bykkan bersabar and good luck spm even i know its kinda but still gud luck for u suraya! be strong :)

    ReplyDelete